Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

*

The security authorities on Thursday repelled an armed terrorist group which tried to enter al-Sabaa Bahrat area from al-Atmeh Souq in the city of Aleppo.

The authorities clashed with the group leaving its members dead or injured.

Units from the armed forces carried out an operation in al-Marjeh neighborhood in the area of Bab al-Neirab in the city.

SANA reporter quoted a source in the province as saying that the operation resulted in the death and injury of a number of terrorists.

A unit from the armed forces clashed with terrorists at the entrance of Saif al-Dawleh in Aleppo inflicting heavy losses upon them.

Three 40-kg Explosive Devices Dismantled in Aleppo

The engineering units on Thursday dismantled an explosive device planted by an armed group near a mosque at the Meridian area in Aleppo.

A source in the province told SANA reporter that the device weighed 40 kg.

The engineering units also dismantled two 40-kg explosive devices that contain high-explosive materials and iron splinters planted near Amer Sarmini School and in Saif al-Dawleh area in Aleppo.

The engineering units also seized Molotov cocktails in a basement which was a command center for terrorists.

Armed Forces Release 9 Citizens after Clash with Terrorists in al-Tal in Damascus Countryside

A unit from the Syrian armed forces clashed with terrorists in al-Tal area in Damascus Countryside, killing dozens of them and releasing 9 citizens who were kidnapped earlier.

An official source told SANA reporter that the freed citizens are Mohammad Hamadiyeh from Ein Mnin in Damascus Countryside, Deeb Mohammad from Ekweer in Damascus Countrysdie, Selman Razzouq from Idleb, Mohammad Baddour from Homs, Alaa Hussein from al-Salamiyeh in Hama, Fadi Neddeh from Tartous, Osama Yousef from Jableh, Manhal Baddour from Lattakia and Alaa Ammar Dawood from Jableh.

Authorities Inflict Heavy Losses upon Terrorists in Homs

Authorities on Thursday morning clashed with armed terrorist groups in al-Nizariyeh and al-Zeraa villages in the countryside of al-Qseir in Homs, killing and wounding a number of terrorists.

A source in the province told SANA reporter that the authorities, in cooperation with the inhabitants, carried out a tactical maneuver and ambushed the terrorist groups’ members which resulted in the killing and wounding a number of them.

The authorities also stormed a number of terrorists’ hideouts in Deir Baalbeh to the east of Homs.

The operations resulted in killing and wounding an number of terrorists, in addition to arresting others.

Authorities Destroy Two Cars Loaded with Weapons in the Countryside of Lattakia

Authorities clashed with an armed terrorist group in two double-cabin pick-ups loaded with ammunition and weapons in Kefr Delbeh in the countryside of Lattakia and destroy the two cars with terrorists inside.

Authorities Storm Terrorists’ Hideouts in Idleb, Kill Dangerous Terrorist Saeed Taleb

Authorities in Idleb stormed a hideout of an armed terrorist group on Salqeen-Isqat road whose members used to cut off roads and fire on passing cars.

An official source told SANA reporter that the clash resulted in killing and wounding a number of terrorists, in addition to seizing their weapons.

The authorities raided the house of terrorist Saeed Taleb, nicknamed as al-Zalt, who leads an armed terrorist group in the city and killed him.

*

Syrian News Agency – 16/8/2012

*

*

  • Terroristi terminati in Aleppo e Homs
  • 9 cittadini sono stati liberati dall’Esercito Arabo Siriano nella campagna di Damasco.

Le autorità delle forze di sicurezza giovedi hanno respinto un gruppo armato terroristico che ha tentato di entrare ad al-Sabaa Bahrat, nella zona di al-Atmeh Souq, nella città di Aleppo.

Le autorità si sono scontrate con il gruppo ed i suoi membri sono stati uccisi o feriti.

Unità delle forze armate hanno effettuato una operazione ad al-Marjeh, quartiere nella zona di Bab al-Neirab.

Una fonte locale ha riferito al giornalista di SANA che l’operazione ha provocato la morte e il ferimento di un certo numero di terroristi.

Unità delle forze armate regolari siriane si sono scontrate con i terroristi alle porte di Saif al-Dawleh, in Aleppo, infliggendo loro pesanti perdite.

Tre ordigni esplosivi da 40 kg sono stati disinnescati in Aleppo

Le unità del genio militare giovedi hanno disinnescato un ordigno esplosivo piazzato da un gruppo armato nei pressi di una moschea nella zona di Meridian in Aleppo.

Una fonte locale ha detto che il dispositivo pesava 40 kg.

Le unità ingegneristiche militari hanno anche smantellato altri due ordigni esplosivi da 40 kg che contenevano materiali ad alto potenziale esplosivo con schegge di ferro. Gli ordigni erano posizionati nei pressi della scuola di Amer Sarmini e Saif al-Dawleh, nell’area di Aleppo.

  Le unità antiterrorismo del genio militare hanno anche sequestrato bottiglie molotov in un seminterrato che si è scoperto essere un centro di comando per i terroristi.

9 cittadini sono stati liberati dall’Esercito Arabo Siriano nella campagna di Damasco.

Un’unità delle Forze Armate Siriane si sono scontrate con terroristi nell’area di al-Tal nella campagna di Damasco, uccidendo decine di loro e liberando 9 cittadini che erano stati in precedenza rapiti.

Una fonte ufficiale ha detto al reporter di SANA che i cittadini liberati sono Mohammad Hamadiyeh (da Mnin Ein, campagna di Damasco), Mohammad Deeb (da Ekweer, campagna di Damasco), Selman Razzouq (da Idleb), Mohammad Baddour (da Homs), Alaa Hussein (da al-Salamiyeh, in Hama), Fadi Neddeh (da Tartous), Yousef Osama (da Jableh), Manhal Baddour (da Lattakia) e Alaa Ammar Dawood (da Jableh).

L‘Esercito Arabo Siriano ha inflitto pesanti perdite a terroristi nei pressi di Homs

Le Autorità giovedì mattina si sono scontrate con gruppi armati terroristici in al-Nizariyeh e al-Zeraa, villaggi nella campagna di al-Qseir, Homs, uccidendo e ferendo un certo numero di terroristi.

Una fonte della provincia ha detto che le autorità, in collaborazione con gli abitanti, hanno effettuato una manovra tattica e un agguato ai membri dei gruppi terroristici, che hanno portato all’eliminazione e ferimento di molti mercenari.

Le autorità hanno preso d’assalto un certo numero di nascondigli dei terroristi in Deir Baalbeh, a est di Homs.

Le operazioni hanno provocato l’uccisione ed il ferimento di un gran numero di terroristi, mentre molti altri sono stati arrestati.

Autorità distruggono due auto-furgoni carichi di armi nella campagna di Lattakia

Le autorità si sono scontrati con un gruppo armato terroristico che guidava due pick-up carichi di munizioni e armi in direzione Kefr Delbeh, nella campagna di Lattakia, distruggendo le due vetture armate e tutti i terroristi al loro interno.

Covi di terroristi presi d’assalto delle Autorità di Idleb: ucciso il pericoloso terrorista ‘Saeed Taleb’.

Le autorità di Idleb hanno preso d’assalto il covo di un gruppo armato terroristico sulla strada per Salqeen-Isqat, i cui membri erano soliti bloccare le strade e sparare sulle auto di passaggio.

Una fonte ufficiale ha detto che lo scontro ha provocato l’uccisione, il ferimento e l’arresto di una gran quantità di terroristi, oltre a sequestrare le loro armi.

Le autorità hanno fatto infine irruzione nella casa del terrorista Saeed Taleb, soprannominato al-Zalt, il quale era alla guida di un gruppo armato terroristico nella città di Idleb, uccidendolo.

*

COLLEZIONE DI 58 VIDEO A ROTAZIONE AUTOMATICA

*

Translated & Reloaded by SyrianFreePress.net Network

link to this page: http://syrianfreepress.wordpress.com/2012/08/16/terrorists-terminated-in-aleppo-and-homs-9-citizens-have-been-freed-by-syrian-arab-army-in-damascus-countryside/

*

*

About these ads