Tags

,

PATRIARCH-LAHAM-EASTER-2

~

Damascus, home of the righteous martyrs, in the Day of the Resurrection of Jesus, the messenger of love and peace.

In Damascus a great religious ceremony was held in a Roman Catholic cathedral presided over by Patriarch Gregory III Laham, Patriarch of Antioch and All the East for Roman Catholics, assisted by a group of Venerable priests and deacons.

Patriarch delivered a sermon in which he spoke about the meanings of the Feast of the Resurrection of Jesus Christ, messenger of love and peace, stressing that our country is Syria, a part of the Holy Land of the Bible, where Jesus was born and lived and spread the light of the Gospel to the entire world.

At the end of his homily Patriarch prayed and supplicate saying “May God Almighty preserve Syria, its army, its people and its leadership”.

~

This slideshow requires JavaScript.

~

Damasco, la casa dei martiri giusti, nel Giorno della Resurrezione di Gesù, il messaggero di amore e di pace.

A Damasco si è svolta  una grande cerimonia religiosa nella cattedrale cattolica romana presieduta dal patriarca Gregorio III Laham, Patriarca di Antiochia e di tutto l’Oriente per i cattolici, assistita da un gruppo di venerabili sacerdoti e diaconi.

Il Patriarca ha tenuto un sermone in cui ha parlato dei significati della festa della Risurrezione di Gesù Cristo, messaggero di amore e di pace, sottolineando che il nostro paese è la Siria, che è parte della Terra Santa, la terra della Bibbia, dove Gesù è nato, è vissuto ed ha diffuso la luce del Vangelo nel mondo intero.

Alla fine della sua omelia il Patriarca ha pregato dicendo “Possa Dio Onnipotente proteggere la Siria, il suo esercito, il suo popolo ed i suoi rappresentanti”.

*

SyrianFreePress.net & TG24Siria.com Network

https://syrianfreepress.wordpress.com/2013/04/31/16217/

*

*

*

*

Advertisements